Організація виховної роботи ЗНЗ
Ступінь впливу навчального закладу на соціальну адаптацію учнів
Виховна робота у школі спрямована на реалізацію законів України «Про освіту», «Про загальну середню освіту»,державних національних програм.
Проблема над якою працював колектив : «Формування в учнів особистісних ознак громадянина України, розвиненої духовності, фізичної досконалості, моральності, художньо-естетичної, трудової та екологічної культури». Головна увага приділяється формуванню громадянина – патріота України, створенню умов для самореалізації особистості відповідно до її здібностей, суспільних та власних інтересів, виховання громадянина з демократичним світоглядом і культурою, який не порушує прав і свобод людини, виховання в учнів свідомого ставлення до свого здоров’я, формування належних гігієнічних навичок і засад здорового способу життя.
Цілі виховної роботи
- системний підхід до управління виховним процесом школи, постійне оновлення його змісту, якісна реалізація концепцій громадянського виховання особистості;
- досягнення ефективності роботи школи щодо координації діагностико-профілактичної просвітницької роботи школи, сім’ї, громадськості, правоохоронних органів щодо попередження правопорушень бездоглядності та інших негативних проявів;
- забезпечення духовної єдності поколінь, збереження родинних традицій, вивчення родоводу, залучення дітей до вивчення народних звичаїв, обрядів, виховання національної свідомості і самосвідомості.
Місія школи
Набуття учнями школи соціального досвіду, успадкування духовних надбань нашого народу, досягнення високої культури міжнаціональних взаємин, формування в учнів особистісних ознак громадянина України, розвиненої духовності, фізичної досконалості, моральності, художньо-естетичної, трудової та екологічної культури.
Питання виховної роботи розглядається на нарадах при директору : «Аналіз планування виховної роботи в колективах», «Аналіз роботи гуртків», «Про результативність участі учнів у позакласних заходах» та ін.., на засіданнях педагогічної ради, батьківських зборах, засіданнях методичного об’єднаннях класних керівників.
В основу процесу навчання і виховання покладено християнські цінності: повагу , любов до дитини , бажання творити добро , бути милосердним – і це забезпечує уміння розуміти дитину , сприймати її з усіма позитивними та негативними рисами, такою, якою вона є.
Працює рада профілактики , на засіданнях якої обговорюється поведінка учнів, схильних до правопорушень. Організовуються зустрічі з працівниками міліції , підтримується зв'язок з дільничим інспектором, з відділом у справах сім'ї та молоді Миколаївської райдержадміністрації.
(Лекція про боротьбу з алкоголізмом)
Учні, схильні до девіантної поведінки, перебувають під постійним контролем педагогів-наставників та адміністрації школи. У 2010-2011 навчальному році на внутрішкільному обліку стояв 1 учень, у 2011-2012 та 2012-2013 н. р. – жоден учень не стоїть на шкільному контролі. Це свідчить про ефективні методи впливу на цих дітей як з боку педагогічного колективу, зокрема класних керівників,так зі сторони учнів.
Аналіз виховних заходів показує, що виховна робота проводиться на належному рівні, використовуються сучасні технології виховання учнів.
Участь учнів у виховних заходах
Виховання дитини – це не лише система цілеспрямованого і планового формування світогляду, переконань, почуттів, волі й характеру, потреб, здібностей, але й адаптація її в соціальному середовищі та відбиття його характерних ознак у світогляді, поведінці, повсякденній діяльності та відносинах особистості з оточуючим середовищем. Виходячи з цього виховна робота в школі є різноплановою та проводиться за такими напрямками :
- громадянське виховання;
- родинно-сімейне;
- трудове;
- екологічне;
- правове;
- морально- етичне;
- превентивне;
- робота з батьками;
-формування здорового способу життя.
Ø Конкурси:
- «Славетні імена України – С. Бандера (Головчак М. Я.) – 2015 р.
- «Церква, що встала з руїни» (Коваль Т. І.) – 2014 р.
- «Сурми звитяги» (Клим М. С.) – щорічно
- Літературно – музична композиція до Дня української мови (вчителі-мовники, педагог - організатор) – щорічно
- знавців української мови ім. П. Яцика (Якимишин З. В., Здебськп О. С.) – щорічно
- «Об’єднаймося ж, брати мої !» ( вчителі української літератури) – щорічно
- «Історія міст і сіл Миколаївщини. Історія с. Устя» (Головчак М. Я.) - 2015 р.
- Мовно-літературний конкурс ім. Т. Шевченка (вч. української мови та літератури) – щорічно
Ø Акції і операції :
- «Пам’ятники і могили села» (Проців С. М., Мусій Н. Р.) – щорічно
- «Незабудки пам’яті» (класні керівники) – щорічно
- «Запали свічку» ( Головчак М. Я., кл. кер.) – щорічно
Ø Лінійки-реквієми:
- «Україна пам’ятає – світ визнає» (голодомор)(Мусій Н. Р., Головчак М. Я.) – щорічно.
- «Гортаючи страшні сторінки минулого» ( УПА, ЗУНР) (Головчак М. Я. , Мусій Н. Р.) – щорічно
- «Пам’яті героїв Крут» (Головчак М. Я. , Мусій Н. Р. , Клим М. С..) – щорічно
- «День Злуки» (Головчак М. Я. , Мусій Н. Р. , Клим М. С. ) – щорічно
Ø Святкові виступи:
- «Їх тут триста як скло товариства лягло» (Головчак М. Я. , Мусій Н. Р. , Клим М. С.) – 2016 р.
- «Що ж тобі суджено, мовонько – мово?» (до Дня української писемності і мови) ( Здебська О. С., Якимишин З. В., Клим М. С.) – щорічно
- «Мово рідна, слово рідне…» (Здебська О. С., Якимишин З. В., Клим М. С.,Мусій Н. Р.) – 2015 р.
- «Розвивайся, звеселяйся, мово наша рідна!» (Здебська О. С., Якимишин З. В., Клим М. С.,Мусій Н. Р.) – 2015 р.
- «Сила й дух народу в його слові» (до Міжнародного дня рідної мови) (вчителі-мовники) – щорічно
- «Моя Україно!» (.Мусій Н. Р. , Клим М. С.) – щорічно
Ø Літературно-музичні композиції:
- «Ми тебе не забули, Тарасе !» ( Здебська О. С., Якимишин З. В., Клим М. С.,Мусій Н. Р.) – 2015р.
- «І мене в сім’ї великій, в сім’ї вольній, новій…»( Якимишин З. В., Здебська О. С., Клим М. С.,Мусій Н. Р.) – 2016р.
- «Жіноча доля у творчості Т.Шевченка»(Якимишин З. В. ,Здебська О. С.) -2014р.
- «Ні, я жива, я вічно буду жити…» (до 140-річчя з дня народження Лесі Українки) (Якимишин З. В., Здебська О. С., Клим М. С., Мусій Н. Р.) – 2013р.
- «Я ваша… Сеї ж землі дитина» (до 150-річчя з дня народження Уляни Кравченко) . вчителі-мовники, педагог - організатор) – 2010 р.
- «Співець рідного краю» (до 200-річчя з дня народження
М. Устияновича) (вчителі - мовники) – 2011 р.
- «Чорнобиль не має минулого часу» ( Здебська О. С., Клим М. С.)- щорічно
- « Птахи , що приносять щастя» (біологічне свято) (Проців С. М., Клим М. С.) – 2014р.
- « Щасливого Різдва!» ( англ.. мова) (Бахорська Г. О.) – 2014р.
- «Свято Валентина» ( англ.. мова) (Бахорська Г. О.) – 2015р
- «Моя сім’я – найкраща» (Мусій Н. Р.Здебська О.С.) (щорічно)
- вертепів «Колядуймо разом!» ( Коваль Т. І., кл. кер.) – щорічно
Вертеп «Звістку радісну несемо » (кл.кер. Бахорська Г.О.)
« Свята:
- «Святе причастя, урочисте…» (Коваль Т. І..) – щорічно
- «Співають зорі Вифлеєму» (Клим М. С..) - щорічно
- «Свято Стрітення» (Коваль Т. І.) щорічно
- «Хресна дорога» (Коваль Т. І. ) -щорічно
- «Сурми звитяги» (Клим М. С.) – щорічно
- «Квітковий вернісаж» (Проців С. М., кл. кер.) – щороку
- «Природа і фантазія» (Проців С. М., Здебська О. С., Оприско О. І.) – щороку
- «Створи власну книгу» (Оприско О.І. , Мусій Н. Р.) – 2011 р.
- «Юний фотограф» (Здебська О. С.) – 2013 р.
- «Слово і пісня, матусю, тобі» ( вчителі початкових класів ) – щороку
- «Здрастуй, рідна школо!» (Мусій Н. Р., Клим М. С..) – щорічно
- «Зі святом, дорогі вчителі!» (Мусій Н. Р., Клим Н.) – щорічно
- «Прощавай , Букварику!» (вчителі початкових класів) – щороку
- «До нас прийшов Святий Миколай» (вчителі мол. кл..) – щорічно
- Свято «А вже весна ,а вже красна » (Дуфанець І.В.,Леус М.В.,
Кравець Л.І.,Зрайло Н.П.)
- «Прощавай, школо!» (Мусій Н. Р. Клим М. С.) – щорічно
- «На порозі дорослого життя» (.Мусій Н. Р. Клим М. С.) - щорічно
- «Світ без насильства» (Здебська О. С. ) – щороку
- « Конкурс на кращу екологічну стежину» (Проців С. М. ) -2010р.
- «Прибережні смуги» (Проців С. М.) – 2016р.
- Конкурс дитячої фотографії «Мальовнича Україна « (Проців С. М. ) 2011-12р.
- Конкурс «Вода і життя» ( Проців С. М. )2012р.
- Всеукраїнський конкурс з англійської мови : «Грінвіч»
- «Добро починається з тебе» (класні керівники, Мусій Н. Р..) – щороку
- «Будьмо людьми» (класні керівники, Мусій Н. Р.)- щороку
- «Будь милосердним» (класні керівники, Мусій Н. Р.) – щороку
- «Серце до серця» (класні керівники , Мусій Н. Р.) – щороку
- «Первоцвіти просять захисту» (Проців С. М. ) щороку.
- «Вчимося заповідати» (класні керівники) – щороку
- «Рідкісні рослини – символи України» (Проців С. М.) – щороку
- «Збережи ялинку» (Проців С. М.) – щороку
- «Моя Батьківщина -Україна» (Головчак М. Я., Мусій Н. Р..) – 2010-13 рр.
- « Славетні імена України. М. Шашкевич» , «Григорій Сковорода» (Якимишин З. В.)- 2011-12 р.
- Обласний літературний конкурс « Весняний легіт» ( Якимишин З. В.) – 2012р.
- «Славетні імена України . В. Кравчук – видатний український математик» (Коваль Т. І.) 2012р.
- «Годівничка» (Кравець В. С.) – 2011, 2012 рр.
- «За чисте довкілля!» (кл. кер.) – щороку
- Виставка світлин «2012 рік в історії нашої родини, рідної України»
- Інформаційні хвилини:
- «Скажемо СНІДу – НІ!» (Проців С. М..) – щорічно
- «СНІД – чума ХХІ століття» (Мусій Н. Р.) – 2010, 2011, 2012 рр.
- «Увага! Грип!» ( кл. кер.) – щорічно
- «Увага! Діти на дорозі» ( класні керівники ) – щорічно
- «У здоровому тілі – здоровий дух» ( Клим М. С..) –щорічно
- «Ідеальна пара» (Мусій Н. Р., Клим М. С.) 2013р.
- «Олімпійський урок» (Клим М. С..) – щорічно
- Фізико-математичний КВК (Коваль Т. І.) 2012р.
- Хіміко- екологічна гра « Неймовірна реальність» 2012р.
- з медпрацівниками ФАПу «Гігієна – запорука здоров’я» (Проців С. М.) – щорічно
- з науковцем і письменником Олегом Гринівим та скульптором Іваном Самотосом, письменником В. Шклярем у рамках книжкової толоки. – 2012р.
- Тижні правових знань( класні керівники, Бахорський В.Є., Мусій Н. Р.) (щорічно (вересень, березень)
- Рейд «Безпека руху – безпека життя» (кл. кер.) – 2012 р.
- Екскурсії
-Зоопарк «Лімпопо» (с. Меденичі)
-в с. Нагуєвичі та м. Трускавець
- в Шевченківський гай
-«Середньовічний Львів»
-Мукачівський замок
- Золочівський замок
- На Батьківщині І.Франка в с. Нагуєвичі
- в заповіднику «Розточчя»
- Унівська лавра
-цирк
Всю виховну роботу в школі об’єднано в єдину виховну систему. Вчителі, педагог-організатор, дирекція школи направляють свою роботу так, щоб вона була спрямована відродженню і утвердженню духовної культури, вихованню фізично здорового, духовно багатого покоління.
У школі вдалося розвити модель системності у виховному процесі через проведення різних тематичних годин, годин спілкування, створення гуртків. Сам дух школи, зовнішній і внутрішній вигляд спонукають педколектив працювати над виробленням в учнів естетичних смаків і поглядів. У школі відбувається пошук сучасних форм і методів роботи з класними керівниками. Специфіка роботи класних керівників та педагога-організатора полягає в тому, що вони залучають до виховної роботи вчителів-предметників, батьків, самих учнів, використовують різні форми і методи, що робить сам виховний процес цілеспрямованим і системним.
Класні керівники нашої школи починають свою роботу, насамперед. Зі знайомства з батьками, адже керуються у своїй роботі словами А. С. Макаренка про те, що батько і мати – найкращі вихователі, вони повинні впливати на поведінку своїх дітей, навіть якщо їх немає поруч.
У школі створено батьківський всеобуч, до складу якого входять класні керівники, педагог-організатор, члени учнівського самоврядування, батьки, психолог. Засідання цього всеобучу проводиться раз у півріччя. Класні керівники вивчають умови проживання учнів у сім’ях, проводять разом з психологом анкетування і тестування про мікроклімат у сім’ях. Також у школі 2 рази у півріччя проводяться батьківські збори.
У школі діє тісний зв'язок педагогічного та учнівського колективів з громадськістю. Учні часто виступають у Народному Домі, біля пам’ятника Т. Г. Шевченку, доглядають за могилою воїнів УПА, сквером біля пам’ятника Т. Г. Шевченку, очищають береги річки Дністер.
Звичайно є ще над чим працювати. Це , насамперед, посилити роботу психолога по виявленню в учнів шкідливих звичок та їх усуненню. Більше запрошувати до школи батьків, а саме – не тільки на батьківські збори чи виховні заходи, а й на відвідування уроків. Також посилити роботу щодо екологічного виховання.
|